Nutridome winkelvoorschriften
1. ALGEMENE BEPALINGEN
1.1 De online shop die beschikbaar is op http://nutridome.nl/ wordt beheerd door Abriga Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością [besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid] met maatschappelijke zetel te ul. Staromiejska 8/12, 26-600 Radom, Polen, ingeschreven in het ondernemersregister van het Nationale Rechtbankregister door de districtsrechtbank Lublin-Wschód in Lublin met haar zetel in Świdnik, VI Economische Afdeling van het Nationale Rechtbankregister KRS onder nummer 0000700689, BTW PL5272825059, bedrijfsnr. REGON 368588548, aandelenkapitaal van 100 000,00 PLN volledig volgestort, hierna "de winkel” of “de online shop" genoemd.
1.2 De algemene voorwaarden zijn gericht op klanten van de winkel. De verkoop in de online shop vindt plaats op basis van deze algemene voorwaarden, waarvan elke klant kennis moet nemen voordat hij/zij een bestelling plaatst. Door een bestelling te plaatsen in de online shop accepteert men deze algemene voorwaarden.
1.3 De verkoper informeert dat de klant als volgt contact kan opnemen met de verkoper: a) door correspondentie te sturen naar: Nutridome, ul. Gazowa 8, 26-600 Radom, Polen, b) via e-mail: contact@nutridome.nl,
c) telefonisch op +441215122138, hulplijn open van maandag tot vrijdag van 8.00 tot 16.00 uur (beltarief afhankelijk van operator).
1.4 Door de algemene voorwaarden te aanvaarden, gaat de koper ermee akkoord dat een
elektronische factuur en, indien nodig, een elektronische corrigerende factuur worden opgesteld en verzonden naar het e-mailadres dat is vermeld in de bestelling. Als geen toestemming wordt gegeven of deze wordt ingetrokken om een factuur elektronisch te ontvangen, neem dan contact met ons op via: contact@nutridome.nl onder vermelding van het postadres waarop de klant het
aankoopbevestigingsdocument op papier wenst te ontvangen.
1.5 Het verzenden van een factuur of een correctiefactuur naar het opgegeven e-mailadres geldt als ontvangstbevestiging en het ontbreken van enig bezwaar tegen de geldigheid ervan geldt als erkenning dat de voorwaarden van de transactie zijn overeengekomen.
1.6 De verkoper waarborgt de bescherming van persoonsgegevens. De verkoper informeert dat de door de klant verstrekte persoonsgegevens worden beschermd tegen ongeoorloofde toegang.
Persoonsgegevens die worden verstrekt op basis van toestemming van de klant, worden verzameld voor de doeleinden die in de toestemming zijn vermeld. Elke klant heeft het recht om zijn gegevens in te zien, te bewerken of te laten verwijderen.
1.7 Wanneer in de algemene voorwaarden de volgende termen worden gebruikt, wordt daaronder verstaan:
a) koper/klant - een online shopgebruiker die een natuurlijk persoon is die ouder is dan 18 jaar of een rechtspersoon of organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid, waaraan specifieke bepalingen rechtsbevoegdheid toekennen, die gebruik maakt van de online shop, in het bijzonder die een bestelling plaatst onder de voorwaarden van deze voorwaarden,
b) verkoper - Abriga Sp. z o.o. met zetel aan de ul. Staromiejska 8/12, 26-600 Radom, Polen, c) bestelformulier - een interactief formulier dat in de online shop beschikbaar is en waarmee men een bestelling kan plaatsen, met name door goederen aan een elektronisch winkelwagentje toe te voegen en de voorwaarden van het verkoopcontract op te geven, inclusief de wijze van levering en betaling,
d) account - een verzameling bronnen in het IT-systeem van de verkoper, gemarkeerd met een individuele naam (login) en een door de klant verstrekt wachtwoord, waarin de door de klant verstrekte gegevens en informatie over door hem in de online shop geplaatste bestellingen worden opgeslagen,
e) nieuwsbrief (newsletter) - een dienst waarbij klanten, met hun toestemming, per e-mail periodieke informatie over de winkel, informatie over goederen, nieuws en promoties ontvangen,
f) goed - een roerend goed dat beschikbaar is in een online shop en dat het onderwerp is van een verkoopovereenkomst tegen betaling van een prijs,
g) bestelling - een wilsverklaring die door de koper aan de verkoper wordt gestuurd en waarin de koper zijn directe wil uitdrukt om een koopovereenkomst van goederen op afstand te sluiten, via een online winkel, met vermelding van de goederen die de klant van plan is te kopen en het aantal, evenals de gegevens van de klant die nodig zijn om de koopovereenkomst te sluiten en uit te voeren. De aanvaarding van de bestelling door de verkoper vormt de afsluiting van het verkoopcontract.
1.8 De online shop behoudt zich het recht voor om de algemene voorwaarden te allen tijde zonder voorafgaande kennisgeving geheel of gedeeltelijk te wijzigen. De klant is niet gebonden aan de bepalingen van de algemene voorwaarden die zijn gewijzigd nadat de klant de bestelling heeft geplaatst.
1.9 De Nutridome online shop houdt zich niet bezig met groothandel of verkoop aan personen of entiteiten die goederen kopen voor wederverkoop met winstoogmerk. Als een dergelijke doorverkoop wordt ontdekt, kan de klant worden verhinderd om verdere bestellingen te plaatsen.
1.10 De online shop deelt mee dat hij tracht alle geschillen in onderling overleg op te lossen. Daarnaast informeert de verkoper dat een online ODR-platform voor geschillenbeslechting - het ODR-platform beschikbaar is op https://ec.europa.eu/consumers/odr als toegangspunt voor consumenten en bedrijven die buitengerechtelijke geschillenbeslechting zoeken met betrekking tot online gekochte goederen of diensten.
1.11 Niets in deze algemene voorwaarden sluit de rechten van de klant onder de toepasselijke wetgeving uit of beperkt deze.
2. ORDERS
2.1 De online shop verkoopt goederen via postorder. De online shop is 24 uur per dag, 365 dagen per jaar geopend. Daarom kunnen bestellingen ook 24 uur per dag worden geplaatst.
2.2 Nieuwe goederen, vrij van fysieke en wettelijke gebreken, worden te koop aangeboden. Informatie over de prijs van de goederen, hun kenmerken, kwaliteit en essentiële eigenschappen is beschikbaar op de website van de online shop en staat naast de aangeboden goederen.
2.3 Alle goederen die beschikbaar zijn in de online shop zijn fysiek op voorraad en de voorraad wordt dagelijks bijgewerkt. Informatie over de beschikbaarheid van goederen kan echter zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.
2.4 Bestellingen voor goederen worden geplaatst door het bestelformulier dat beschikbaar is op de website van de online shop naar behoren in te vullen. Een bestelling plaatsen is ook mogelijk door contact op te nemen met de verkoper: telefonisch op: +441215122138, via e-mail:
contact@nutridome.nl. Zodra een bestelling is geplaatst, ontvangt de koper op het opgegeven emailadres een e-mailbevestiging waarin staat dat de bestelling is geaccepteerd. De verkoper is niet verantwoordelijk voor het niet afleveren van e-mails om technische redenen waarvoor hij niet verantwoordelijk is.
2.5 Bestellingen kunnen worden geplaatst door geregistreerde personen met een account in de online shop of personen die alle noodzakelijke gegevens verstrekken om de transactie te voltooien.
2.6 Online shop account
Om een gratis account bij ons te openen, moet men meerderjarig zijn, een geldig e-mailadres voor verificatie en de vereiste identificatiegegevens opgeven. Bij het registreren en bestellen van goederen is de koper verplicht om alle gegevens correct en naar waarheid te verstrekken. De koper is verplicht om de gegevens in de gebruikersaccount bij te werken in het geval van een wijziging. De gegevens die de koper verstrekt in zijn gebruikersaccount en bij het plaatsen van een bestelling worden door de verkoper als correct beschouwd.
Als u besluit een account aan te maken, bieden we u toegang tot een gepersonaliseerde reeks diensten:
a) beheer en opvolging van bestellingen,
b) wijziging van persoonsgegevens,
c) een nieuwsbrief met de laatste trends en exclusieve aanbiedingen van Nutridome,
d) productrecensies schrijven.
De persoonsgegevens die men verstrekt bij het aanmaken van een account of later bij het gebruik van onze producten en diensten zijn bestemd voor Abriga Ltd.
2.7 Elke bestelling die door de klant wordt geplaatst, wordt bevestigd door een e-mailbericht waarin de ontvangst ervan wordt gemeld.
2.8 De online shop behoudt zich het recht voor om de verwerking van een bestelling op te schorten als de bestelling geen volledige gegevens bevat die nodig zijn voor de verwerking ervan of als de gegevens onjuist zijn. De online shop neemt telefonisch of per e-mail contact op om de benodigde gegevens vast te stellen of aan te vullen. Als er na 7 dagen vanaf de datum van de bestelling geen contact is opgenomen, heeft de online shop het recht de bestelling te annuleren en het geld dat de klant voor de aankoop heeft betaald, terug te geven.
2.9 De online shop behoudt zich het recht voor om een bestelling te annuleren als de volledige prijs van de bestelling niet binnen 7 dagen na de datum van de vooraf betaalde bestelling is betaald. De online shop zal de klant dan het betaalde geld terugbetalen.
3. VERZENDING EN LEVERING
3.1 De online shop voert bestellingen uit binnen 3 werkdagen gerekend:
- vanaf het moment dat de bestelling is geplaatst, in het geval van bestellingen die bij levering worden betaald,
- vanaf de betaling door de koper, in het geval van vooruitbetaalde bestellingen.
Onder uitvoering van de bestelling wordt verstaan de overdracht van het afgewerkte pakket aan het koeriersbedrijf. De klant wordt per e-mail op de hoogte gesteld van de overdracht van de zending aan het koeriersbedrijf, waarbij hij het nummer van de vrachtbrief ontvangt.
3.2 In geval van moeilijkheden bij de verwerking van een bestelling, wordt de klant hiervan onmiddellijk op de hoogte gebracht.
3.3 De verzendkosten worden vermeld in elk besteloverzicht. Verzendingen worden uitgevoerd via koeriersbedrijven.
4. PRIJZEN EN KORTINGEN
4.1 Alle prijzen zijn vermeld in EURO (EUR). De brutoprijs, inclusief het toepasselijke btw-tarief, staat naast de volledige beschrijving van de goederen. De prijs die naast elk artikel wordt vermeld, is bindend op het moment dat de klant de bestelling plaatst. De prijzen zijn exclusief verzendkosten, die apart in rekening worden gebracht.
4.2 De online shop behoudt zich het recht voor om prijzen van aangeboden goederen te wijzigen, nieuwe goederen aan het aanbod toe te voegen, promotiecampagnes op de website van de online shop te starten en te annuleren of wijzigingen aan te brengen. De verkoper raadt klanten daarom aan om regelmatig de informatie op de website te controleren.
4.3 In het geval van promotionele goederen of goederen gemarkeerd als "uitverkoop", wordt de volgorde waarin de bestellingen worden geplaatst, bepaald door de volgorde waarin de bestellingen met de juiste gegevens in het elektronische verkoopsysteem zijn ontvangen. Het aantal goederen met promotie- of kortingsprijzen kan beperkt zijn. Promoties en verkopen kunnen ook in de tijd beperkt zijn.
4.4 Alle promoties, speciale aanbiedingen, kortingen, rabatten in de online shop zijn niet cumulatief.
4.5 De klant kan geen aanspraak maken op het verschil tussen de actieprijs en de standaardprijs als hij/zij de bestelling voor of na de actieperiode heeft geplaatst.
4.6 Alle informatie over de producten, inclusief de prijzen, op de website of in ander informatiemateriaal is slechts een uitnodiging tot het sluiten van een overeenkomst en vormt geen aanbod in de zin van de toepasselijke regelgeving.
4.7 De verkoper informeert dat hij promotionele acties kan uitvoeren met betrekking tot goederen met een korte houdbaarheidsdatum, informatie over de houdbaarheidsdatum zal worden vermeld op de productkaart. Goederen komen niet in aanmerking voor reclamatie vanwege een korte houdbaarheid, maar voldoende op het moment van het sluiten van het contract om de goederen volledig te gebruiken in overeenstemming met de instructies van de fabrikant, waarvan de verkoper de koper op de hoogte heeft gesteld bij het plaatsen van de bestelling.
5. KLACHTEN OVER GOEDEREN
5.1 De verkoper garandeert dat de geleverde goederen vrij zijn van fysieke en wettelijke gebreken. Als de goederen defect blijken te zijn, heeft de koper het recht om te vragen dat het defect wordt verholpen door de goederen te vervangen of door reparatie. Als de reparatie van het defect onmogelijk is of onredelijk lijkt, heeft de koper het recht om een korting op de aankoopprijs te eisen of, als het om een materieel defect gaat, om van het koopcontract af te zien.
5.2 Wij nemen onverwijld een beslissing over uw klacht. De verkoper zal binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht reageren.
5.3 De verkoper draagt de kosten van de klacht, met inbegrip van de retourzending van de gebrekkige goederen en de verkoper draagt de kosten van reparatie of vervanging van de goederen.
6. KLACHTEN OVER LEVERINGEN
6.1 De klant dient de staat van de zending te controleren alvorens de ontvangst te bevestigen, in het bijzonder te beoordelen of de zending schade of gebreken heeft en de klant dient de inhoud van de zending onmiddellijk na opening te controleren. Als de klant ontdekt dat er sprake is van verlies of beschadiging van het pakket tijdens het transport, heeft hij de optie:
- de zending van het koeriersbedrijf niet in ontvangst nemen en tegelijkertijd het schaderapport invullen,
- de zending in ontvangst nemen en eventuele onregelmatigheden (klachten) melden aan het koeriersbedrijf binnen maximaal 7 dagen na ontvangst van het pakket,
- de zending in ontvangst nemen en eventuele onregelmatigheden (klachten) binnen maximaal 7 dagen na ontvangst van de zending melden aan de verkoper, in welk geval de verkoper een klacht indient bij het koeriersbedrijf. De klant kan een klacht indienen bij de verkoper op de gekozen manier in overeenstemming met punt 7.2 van de algemene voorwaarden.
6.2 Als de klacht betrekking heeft op een beschadigde zending of beschadigde goederen veroorzaakt tijdens het transport, is het noodzakelijk dat de klant de verkoper een schaderapport van het koeriersbedrijf overhandigt samen met fotodocumentatie van de schade aan de buitenkant van het pakket, de binnenkant van het pakket, de beschadigde goederen en een foto van het etiket. Deze vormen de basis van de klacht.
7. OVERIGE PRINCIPES INZAKE KLACHTEN
7.1 De verkoper aanvaardt aanvragen en klachten en verstrekt informatie over de goederen mondeling, schriftelijk of via e-mail en het elektronische formulier dat beschikbaar is in de online shop.
Contactgegevens staan vermeld in punt. 7.2.
7.2 Om een klacht in te dienen doet de koper een ondubbelzinnige intentieverklaring aan de verkoper door contact op te nemen op de hieronder gekozen wijze:
a) per e-mail op het adres:. returns@nutridome.nl of
b) telefonisch op het nummer: +441215122138 (Hotline geopend van maandag tot vrijdag van 8.00 tot 16.00 uur) of
c) schriftelijk op het postadres: Nutridome, ul. Gazowa 8, 26-600 Radom, Polen.
Daarnaast moet de koper de verkoper een leesbaar ingevuld retourformulier sturen naar het hierboven vermelde e-mail- of postadres. Het retourformulier is beschikbaar op
https://static.nutridome.pl/pdf/returns-nl.pdf .
7.3 Om een klacht te kunnen identificeren en afhandelen, is de klant verplicht om de volgende gegevens door te sturen of bij te voegen: naam en achternaam, adres, e-mailadres, telefoonnummer van de contactpersoon, het onderwerp van de klacht en het bestelnummer waarop het verzoek staat vermeld, eventuele omstandigheden die de klacht rechtvaardigen, de datum waarop het defect werd geconstateerd en foto's die het defect aan de goederen bevestigen. Wanneer een klacht wordt ingediend op grond van punt 6 reglement schadeprotocol.
7.4 De verkoper beslist per geval, op basis van de informatie die hem door de klant wordt verstrekt, of de klant verplicht is de gebrekkige goederen aan de verkoper te retourneren. Tenzij anders bepaald in de algemeen geldende wetgeving, kan de verkoper de klacht niet erkennen als het product niet door de klant wordt geretourneerd.
7.5 Het pakket met de geretourneerde goederen dient zodanig te worden beveiligd dat er geen schade ontstaat tijdens het transport.
7.6 De verkoper informeert dat de subjectieve gevoelens van de koper met betrekking tot zijn individuele smaak (bijv. de geur, de kleur van de lippenstift of de kleur van de foundation passen niet bij de koper) niet betekenen dat de goederen gebreken hebben of niet voldoen aan de overeenkomst.
7.7 Wij wijzen erop dat een individuele overgevoeligheid of allergische reactie op het geleverde product geen reden is om de goederen defect te verklaren. Ook gebreken aan geschenken en andere gratis diensten die niet onder de bestelling vallen, vormen geen reden om de goederen als defect te beschouwen.
7.8 We erkennen dat productafbeeldingen een belangrijke rol spelen in het aankoopproces en daarom besteedt de verkoper de grootst mogelijke zorg aan de productafbeeldingen die in de online shop worden gepubliceerd. We willen u er echter op wijzen dat de foto's van de producten alleen ter illustratie dienen. Het is mogelijk dat het daadwerkelijke uiterlijk van het product iets afwijkt van wat u op de online shop ziet.
7.9 Zodra een klacht is gemeld, krijgt de klant informatie over de volgende stappen.
7.10 Een klacht kan door de verkoper alleen in behandeling worden genomen als de klant voldoet aan alle in de algemene voorwaarden gestelde voorwaarden.
7.11 De bevestiging van de klacht en een reactie op de klacht kunnen in dezelfde vorm worden gegeven als waarin de klacht is ingediend. De terugbetaling wordt aan de klant gedaan met hetzelfde betaalmiddel waarmee de klant de bestelling heeft betaald (op het bankrekeningnummer of op het bankrekeningnummer dat op het retourformulier is vermeld - in het geval van rembours of via een betaalplatform).
8. HERROEPEN VAN DE OVEREENKOMST
8.1 De verkoper informeert dat de consument (zoals gedefinieerd door de relevante wetgeving) het recht heeft om de koopovereenkomst van goederen die in de online shop is afgesloten, te herroepen gedurende een periode van 14 dagen, zonder opgave van redenen. De gedetailleerde procedure wordt bepaald door de algemene voorwaarden voor herroeping.
8.2 De termijn voor herroeping van de koopovereenkomst verstrijkt 14 dagen na de dag waarop de houder de gekochte goederen in bezit heeft genomen of waarop een door de houder aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de gekochte goederen in bezit heeft genomen. In geval van een koopovereenkomst betreffende meerdere goederen die afzonderlijk, in partijen of in gedeelten worden geleverd, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop de houder de laatste van de goederen, partij of gedeelte in bezit heeft genomen of waarop een door de houder aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste van de goederen, partij of gedeelte in bezit heeft genomen.
8.3 Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de consument de verkoper in een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte stellen van zijn of haar herroeping van de overeenkomst door contact op te nemen met de verkoper op de manier van zijn of haar keuze zoals hieronder uiteengezet: a) per e-mail op: returns@nutridome.nl of
b) telefonisch op het nummer: +441215122138 (Hotline geopend van maandag tot vrijdag van 8.00 tot 16.00 uur) of
c) schriftelijk op het postadres: Nutridome, ul. Gazowa 8, 26-600 Radom, Polen.
De koper kan het herroepingsformulier gebruiken dat beschikbaar is op
https://static.nutridome.pl/pdf/returns-nl.pdf, maar hiertoe is hij echter niet verplicht.
Om aan de termijn voor herroeping van het contract te voldoen, volstaat het om een verklaring van herroeping van het contract te verzenden voordat de termijn voor herroeping van het contract is verstreken.
8.4 In geval van herroeping van de overeenkomst dient de consument de goederen onverwijld, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de herroeping zelf, aan de verkoper terug te zenden. De consument moet de goederen op eigen kosten terugsturen; deze kosten worden niet vergoed. De verzendkosten zijn de normale verzendkosten volgens het tarief van de door de koper gekozen vervoerder. Goederen moeten onbeschadigd en ongebruikt zijn. Geretourneerde goederen moeten worden teruggestuurd naar het adres van de verkoper: Nutridome, ul. Gazowa 8, 26-600 Radom, Polen.
8.5 In geval van herroeping van een overeenkomst, zal de verkoper aan de consument onverwijld, en in elk geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop de verkoper de mededeling van herroeping van de overeenkomst heeft ontvangen, alle betalingen terugbetalen die hij van de consument heeft ontvangen, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die het gevolg zijn van de door de consument gekozen leveringswijze die verschilt van de door de verkoper aangeboden goedkoopste gebruikelijke leveringswijze). Het geld wordt terugbetaald op dezelfde manier waarop de betaling voor de bestelling is verricht, tenzij de verkoper en de koper anders overeenkomen. In geen geval zal dit leiden tot extra kosten voor de koper.
Als de koper de koopovereenkomst annuleert, is de verkoper niet verplicht om de ontvangen gelden aan de koper terug te betalen zodra de koper de goederen aan hem heeft teruggestuurd of heeft bewezen dat hij de goederen naar de verkoper heeft gestuurd, afhankelijk van wat het eerst gebeurt.
8.6 De koper heeft niet het recht om van de overeenkomst af te zien in de gevallen die zijn aangegeven in de algemeen geldende bepalingen, met inbegrip van het geval van een verkoopovereenkomst waarbij het voorwerp van de prestatie bestaat uit goederen die zijn geleverd in een verzegelde verpakking die na opening om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet kan worden geretourneerd, indien de verpakking na levering is geopend.
9. BETALINGSVORMEN
9.1 De koper heeft de keuze uit de volgende betalingswijzen voor de bestelde goederen: a) betaling bij levering (onder rembours) - de verwerking van de bestelling begint zodra het bestelproces is voltooid,
b) vooruitbetaling - via een van de door de online shop geaccepteerde betalingssystemen, bankoverschrijving en e-transfer; de verwerking van de bestelling begint nadat de online shop van de betalingsoperator de bevestiging van de correcte uitvoering van de transactie heeft ontvangen, in het geval van bankoverschrijving - nadat de betaling de bankrekening van de online shop heeft bereikt, c) betaling per kaart - de online shop accepteert Visa en MasterCard; informatie over de acceptatie van de bestelling wordt per e-mail naar de klant gestuurd.
9.2 De afwikkeling van betaalkaart- en e-overboekingstransacties vindt plaats op de websites van intermediaire bedrijven voor online betalingstransacties.
10. TERUGBETALINGEN EN TE VEEL BETAALDE BEDRAGEN
10.1 In geval van omstandigheden die de online shop verplichten tot terugbetaling van de door de klant betaalde bedragen op de rekening van de online shop, zal de terugbetaling binnen maximaal 14 dagen gebeuren via dezelfde betaalwijze die de klant heeft gekozen bij het plaatsen van de bestelling.
10.2 De online shop behoudt zich het recht voor om de identiteit van de klant die de retouropdracht doet te controleren. De online shop kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet uitvoeren van een terugbetaling of een vertraging in de retourdatum als de klant, ondanks een verzoek aan zijn emailadres, verzuimt het bankrekeningnummer te vermelden waarop de betaling moet worden uitgevoerd, of als hij verzuimt de online shop alle gegevens te verstrekken die nodig zijn voor het uitvoeren van de betaling.
10.3 De online shop is niet aansprakelijk voor het mislukken of vertragen van de terugbetaling als dit te wijten is aan de klant die onjuiste persoonsgegevens (naam, adres) of een onjuist rekeningnummer heeft verstrekt.
10.4 Restitutie van bestelde producten kan geheel of gedeeltelijk plaatsvinden, afhankelijk van de omvang van de klacht.
10.5 Alle restituties vinden plaats zonder contant geld.
11. BEVEILIGING EN VERTROUWELIJKHEID VAN GEGEVENS
11.1 Alle persoonsgegevens worden op geheel vrijwillige basis verzameld en zijn bestemd voor Abriga Ltd. Ze worden tot een minimum beperkt en alleen gebruikt om kopers te identificeren en ervoor te zorgen dat bestellingen correct worden verwerkt. Elke klant heeft het recht om zijn of haar gegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen, evenals alle rechten die voortvloeien uit de toepasselijke wetgeving.
11.2 Persoonsgegevens worden in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving zodanig beschermd dat derden er geen toegang toe hebben.
11.3 Als de klant een aanvullende toestemming geeft, worden de persoonsgegevens door de online shop verwerkt voor de doeleinden die in de gegeven toestemming zijn voorzien, bijvoorbeeld om de klant te informeren over nieuwe goederen, promoties en diensten die in de online shop beschikbaar zijn.
11.4 Indien de klant een aanvullende toestemming geeft, kunnen persoonsgegevens worden toevertrouwd aan een andere entiteit die in de inhoud van de toestemming is aangegeven voor het doel dat in de inhoud van de toestemming is aangegeven.
11.5 Klanten van de online shop hebben het recht om hun persoonsgegevens in te zien, te corrigeren en te laten verwijderen.
12. NIEUWSBRIEF
Een nieuwsbrief (newsletter) is een dienst die periodiek nieuwsbrief- en marketingberichten stuurt naar het e-mailadres dat de klant heeft opgegeven. De klant kan op elk moment instemmen met het abonnement (nieuwsbriefdienst) en dit intrekken. Het abonnement wordt automatisch afgesloten wanneer u de juiste optie selecteert in het registratieformulier of onder "Uw account". De inschrijving is vrijwillig en gratis. De klant kan zich op elk moment afmelden.
De persoonsgegevens van de klant worden verwerkt:
- voor het leveren van de nieuwsbriefverzendservice - de rechtsgrondslag voor verwerking is dat de verwerking noodzakelijk is voor het uitvoeren van het contract (art. 6 lid 1 onder b AVG), - in het geval van het sturen van marketinginhoud naar de klant als onderdeel van een nieuwsbrief de rechtsgrondslag voor de verwerking, inclusief profilering, is het gerechtvaardigde belang van de verkoper (artikel 6, lid 1, onder f) AVG), in verband met de toestemming om de nieuwsbrief te ontvangen,
- voor analytische en statistische doeleinden - de rechtsgrondslag voor de verwerking is het legitieme belang van de verkoper (artikel 6, lid 1, onder f) AVG) bestaande uit het uitvoeren van analyses van klantactiviteiten op de website om de gebruikte functionaliteiten te verbeteren,
- met het oog op de eventuele vaststelling van, het onderzoek naar of de verdediging tegen claims de rechtsgrondslag voor de verwerking is het gerechtvaardigde belang van de verkoper (artikel 6, lid 1, onder f) AVG).
13. REGELS VOOR HET GEBRUIK VAN COOKIES
In het volgende beleid gebruiken we de term "cookie" om te verwijzen naar zogenaamde cookies en andere soortgelijke technologieën die vallen onder de EG-richtlijn betreffende privacy en elektronische communicatie.
13.1 Wat zijn cookies?
Cookies zijn kleine gegevensbestanden die de browser op de computer of andere apparatuur van de gebruiker achterlaat. Ze maken het voor de browser gemakkelijker om door de website te navigeren, maar verzamelen zelf geen informatie die op de computer of in bestanden is opgeslagen. Cookies die op een apparaat zijn opgeslagen, kunnen het gebruik van de browser vergemakkelijken door de services beter af te stemmen op de behoeften van de gebruiker. Om privacy van de gebruikers te beschermen, geeft de browser toegang tot de website voor cookies die de gebruiker reeds heeft ontvangen.
13.2 Waar gebruiken we cookies voor?
We gebruiken cookies om meer te weten te komen over hoe gebruikers de inhoud van onze sites gebruiken, zodat we onze diensten kunnen afstemmen op hun individuele behoeften en hun ervaring van onze sites kunnen verbeteren. Cookies onthouden het type browser dat gebruikt wordtt en de extra browsersoftware die op de computer is geïnstalleerd. Ze onthouden ook gebruikersvoorkeuren, zoals taal en regio. Deze worden opgeslagen als de standaardinstellingen en worden gebruikt wanneer de site opnieuw bezocht wordt. Met de bestanden in kwestie kunnen ook pagina's worden beoordeeld en commentaarformulieren worden ingevuld.
13.3 Welke soorten cookies zijn er?
13.3.1 Strikt noodzakelijke cookies - dit zijn cookies die essentieel zijn om de gebruiker in staat te stellen door de websites te navigeren en de functies ervan te gebruiken. Zonder hen zouden registratie- en aanmeldingsdiensten niet mogelijk zijn. Deze cookies verzamelen geen informatie over de gebruiker die voor marketingdoeleinden kan worden gebruikt en onthouden ook niet welke plaatsen/pagina's werden bezocht.
13.3.2 Prestatiecookies - dit zijn cookies die informatie verzamelen over hoe een gebruiker websites gebruikt (bijv. meest bezochte pagina's). Ze verzamelen geen informatie waarmee de gebruiker kan worden geïdentificeerd en alle verzamelde gegevens zijn anoniem. Ze dienen om de prestaties van websites te verbeteren.
13.3.3 Functionele cookies - dit zijn cookies die door de gebruiker gemaakte keuzes onthouden (bijv.
gebruikersnaam, taalvoorkeuren) en ervoor zorgen dat de website kan worden aangepast aan de behoeften van de gebruiker. Ze worden gebruikt om wijzigingen in de lettergrootte en het lettertype te onthouden, evenals andere onderdelen van webpagina's die de gebruiker kan aanpassen. Ze zijn bijvoorbeeld ook nodig om video's te bekijken of commentaar te geven op een blog. De informatie die dergelijke cookies verzamelen kan anoniem worden gehouden en kan niet worden herleid naar andere pagina's die door de gebruiker worden bekeken.
13.3.4 Advertentiegerichte cookies - dit zijn cookies die worden gebruikt om advertenties of berichten te presenteren die op de gebruiker en zijn interesses zijn afgestemd. Soms is dit type cookie gekoppeld aan andere websites, zoals sociale netwerken.
13.3.5 Tijdelijke en permanente cookies - De vier soorten cookies hierboven zijn onderverdeeld in tijdelijke (sessiecookies) en permanente (permanente cookies) cookies. Sessiecookies verzamelen alleen informatie over de activiteiten van een gebruiker tijdens een bepaalde sessie. Een dergelijke sessie begint wanneer de website wordt geopend en eindigt wanneer de website wordt gesloten, waardoor de cookies worden verwijderd. Permanente cookies zijn cookies die gedurende een bepaalde periode op een apparaat blijven staan. Ze worden automatisch geactiveerd wanneer de desbetreffende website bezocht wordt.
13.4 Hoe kan men cookies blokkeren of verwijderen?
Als besloten wordt dat het gebruik van cookies niet wenselijk is, kan de gebruiker deze eenvoudig verwijderen uit de map met cookies van de browser die hij gebruikt. Het is ook mogelijk om de browser zo in te stellen dat cookies worden geblokkeerd of dat er een waarschuwing wordt verstuurd voordat ze worden opgeslagen. Raadpleeg het menu van elke browser voor meer gedetailleerde informatie.
Als de cookie-functie geblokkeerd wordt, kan men nog steeds gebruik maken van onze diensten, maar sommige functies zullen dan niet goed werken.
13.5 Vragen
Alle klanten kunnen rekenen op onze ondersteuning en service. Stuur voor vragen, opmerkingen en suggesties een e-mail naar contact@nutridome.nl.
De bovenstaande regels zijn van kracht vanaf 28.08.2024